Coneixem a Pompeu Fabra!

dav

La biblioteca surt de l’espai habitual i tenyeix els espais de l’institut d’#anyFabra! Coneguem-lo!

L’Adriana Haidu i la Maria Ruiz de 2nC i 2nD ens comparteixen la biografia que han realitzat de Pompeu Fabra.

El 20 de febrer de  1868 neix en Pompeu Fabra a la vida de Gràcia, prop de la capital de Catalunya .Quan en Pompeu té set anys, el pare troba feina al port i es traslladen a Barcelona .

D’adolescent  gaudeix estudiant lllengües i jugant-hi, com que és molt bo en matemàtiques i estudiant  enginyeria química, a la universitat ,ja li diuen “ el gramàtic “ per la seva afició a les llengües.

Quan acaba la  carrera d’enginyeria, es casa i troba feina de professor  universitari a Bilbao, on viu deu anys i hi neixen les seves tres filles. El 1912 la familia torna de Bilbao perquè Fabra és nomenat professor de català a la Universitat de Barcelona.

Forma part de la secció filològica  de l’Institut d’Estudis Catalans i, després de la dictadura de Primo de Rivera, Fabra , l’any 1932, publica el seu diccionari general de la llengua catalana .Després de la guerra civil, Fabra se’n va a França i s´instal·la a Prada de Conflet.

El 1948, el dia de Nadal, , Pompeu Fabra  fa vuitanta anys i mor en aquesta vila francesa prop de Catalunya.

Moltes gràcies i enhorabona per la feina!!

Calno abandonar mai la tasca

L’Ariadna i la Maria han trobat la frase cèlebre de Fabra. Sabeu que la tenim en format postal? No dubteu en agafar-ne una!

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s